موفقیت در کار: با انجام این 10 اصل در کارتان موفق شوید

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

موفقیت در کار یکی از درگیری های ذهنی هر فرد شاغل است. به نحوی که برای برخی از افراد موفقیت در کار یکی از مولفه های اساسی محسوب می شود. زیرا تمام رضایت شغلی خود را در موفقیت شان در کار خلاصه کرده اند و تا به آن نرسند آرام نمی گیرند.

برخی فکر می کنند که موفقیت در کار سخت است. آن ها معتقدند باید با تمام توان خود برای دستیابی به موفقیت تلاش کنند. این افراد گمان می کنند که مسیر موفقیت تنها یک راه است و به هر نحوی که شده باید خود را وارد همین راه کنند تا بعد بتوانند به آرامش و آسایش روانی برسند.

نکته مهمی که درباره موفقیت در کار وجود دارد این است که در ابتدای شروع به فعالیت کاری و یا حتی قبل از شروع به کار هر فردی باید بداند که هدف او از اشتغال به این کار چیست؟ هر فردی باید از خود بپرسد که تا چه حد علاقه به شغل خود دارد و تا چه حد مایل است برای رسیدن به مطلوب واقعی خود تلاش کند.

در نتیجه وقتی هر فرد، با تفکر و برنامه وارد حیطه شغلی خود شود مسلم است که چنین فردی اولین قدم برای موفقیت در کارش را برداشته است. در این نوشتار سعی می کنیم جامع ترین و پرکاربردترین رازهای موفقیت در کار را برای تان توضیح دهیم.

موفقیت در کار: با انجام این 10 اصل در کارتان موفق شوید

فهرست عناوین این مطلب:

رازهای موفقیت در کار

۱- تلاش برای کسب مهارت های روز

تلاش و کوشش از ویژگی های مثبت تمام افراد موفق است. به عبارتی فرد موفق کسی است که در راستای رسیدن به خواسته خود از تلاشش دست نمی کشد. البته تلاش در این خصوص متفاوت است و یکی از انواع آن این است که فرد دائما برای یادگیری علوم و تکنولوژی های ضروری و مهم حیطه شغلی خود تلاش کنید. زیرا تجربه نشان داده است که همیشه به روزترین افراد، موفق ترین ها بوده اند. این نکته در تمام موارد زندگی مخصوصا کسب و کار نقش تعیین کننده  دارد. چرا که این افراد با کسب مهارت های جدید زمینه بهبود شرایط کاری خود را فراهم می نمایند. و این امر علاوه بر موفقیت در کار یکی از عناصر رضات از کار هم محسوب می شود.

۲- ترسیم شرایط شغلی دلخواه

کسانی که مایل هستند در جایگاه شغلی خاصی قرار بگیرند، بهتر است شرایط شغل دلخواه خود را به طور حقیقی برای خود ترسیم کنند و سعی کنند هر روز در راستای رسیدن به مطلوب خود عمل کنند. زیرا با انجام این عمل فرد به واقعیت های شغل مورد علاقه خود بیشتر نزدیک می شود و مدام خود را با آن شرایط تطبیق می دهد. از همه مهم تر اینکه هر روز برای رسیدن به آن تلاش می کند. کسی که مدام با چنین تفکری زندگی کند، خود را در جایگاه دلخواه می بیند. زیرا وی عقیده دارد که بسیاری از حقایق زندگی نشات گرفته از تفکرات مثبت سابق است.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

۳- خوش اخلاقی

از دیگر کلید های موفقیت در کار خوش اخلاقی است. موفقیت فرد خوش اخلاق صرفا در حوزه کاری نیست. بلکه این فرد در تمام عرصه های زندگی خود موفق است. شاید خوش اخلاقی در نظر برخی تاثیری بر موفقیت در کار نداشته باشد، اما باید بدانید که فرد خوش اخلاق علاوه بر این که از آرامش درونی لذت می برد، زمینه تعامل بسیاری از افراد را با خود فراهم می کند. این کار قطعا در ترفیع جایگاه شغلی اش تاثیر گذار است.

اخلاق خوب باعث می شود که دیگران تمایل بیشتری برای هم صحبتی و همکاری با شما داشته باشند. در نتیجه امکان قرار گرفتن شما در موقیعت های جدید بیشتر است. همچنین ممکن است پیشنهادهای کاری بهتری را دریافت کنید و با این روحیه ای که دارید در آن به شکوفایی برسید.

موفقیت در کار: با انجام این 10 اصل در کارتان موفق شوید

۴- دقت در انجام کار

افراد موفق معمولا افرا دقیقی هستند. افرادی که از کنار هر چیزی به سادگی عبور نمی کنند و سعی می کنند تمام آنچه را که بر عهده گرفته اند به نحو احسن انجام دهند. در نگاه برخی شاید این افراد خود را به زحمت می اندازند و به عبارتی اسباب پیری خود را فراهم می کنند. اما این برداشت اشتباه است؛ چراکه دقت در انجام کار یعنی بالا بودن کیفیت کار و افزایش کیفیت هم یعنی، موفقیت در کار.

دقت در انجام کار نه تنها در حیطه شغلی بلکه در تمام عرصه های زندگی، یکی از گام های مهم برای پیشرفت و ترقی افراد محسوب می شود. زیرا فرد دقیق با نگاه جامع تری به قضایای اطراف خود می نگرد و بدین سبب راه رسیدن به موفقیت وی هموارتر از سایرین است.

۵- توجه به زمان

توجه به زمان و انجام هر فعالیت در زمان مخصوص خود از دیگر راهکارهای موفقیت در کار است. فرد موفق، فردی است که تمام کارهای خود را با برنامه ی از پیش تعیین شده در زمان منحصر به فرد خود انجام می دهد. برای برخی از افراد ارزش زمان به درستی تعریف نشده است. این افراد نمی دانند که حتی زمان های کوتاه نیز می تواند تاثیر بسیار بزرگی بر موفقیت در کار داشته باشد. کسی که زمان را از دست بدهد چه بسا هرگز نتواند جبران زمان هدر رفته را بکند و بدین سبب فرصتی مهم را از دست بدهد.

۶- خوش بینی

همیشه سعی کنید در خصوص شغل خود دیدگاه مثبتی داشته باشید و به تبع آن برای رسیدن به موفقیت در کار هم خوش بین باشید. زیرا یک قسم از حقیقت زندگی افراد بسته به تفکر و نگرش آنها است. خوش بینی با ایجاد آرامش دورنی در شما می تواند یکی از راه های رسیدن به موفقیت در کار محسوب شود. خوش بینی می تواند قدرت ریسک شما را بالا ببرد. در نتیجه می توانید فرصت های جدیدی را تجربه کنید و به موفقیت در کار برسید.

۷- توجه به وضعیت شغلی

در هر شغلی که قرار دارید باید وضعیت آرمانی و مطلوب شغل خود را بدانید. یعنی بدانید که حد اعلای این شغل چیست و این شغل در راستای رسیدن به چه هدفی است. همیشه آگاهی از وضعیت موجود و بررسی حد فاصل تا ایده آل شغلی کمک شایانی برای رسیدن به موفقعیت در کار می کند. زیرا فردی که مدام در حال رصد کردن وضعیت فعلی و ایده آل مطلوب است برای رسیدن به وضعیت آرمانی خود انرژی بیشتری صرف می کند.

موفقیت در کار: با انجام این 10 اصل در کارتان موفق شوید

۸- استفاده از تکنولوژی

امروزه تمام فعالیت های روزمره ی زندگی با کمک تکنولوژی توسعه یافته و رو به پیشرفت است. کمتر کسی وجود دارد که در این حوزه وارد نشده و از پتانسیل های آن استفاده نکرده باشد. زیرا به سبب سرعت و به روز بودن آن غالب مردم راغب به استفاده از آن هستند. و به عبارتی تمام ابعاد زندگی مردم با تکنولوژی درگیر شده است.

از آنجایی که موفقیت در کسب و کار هم جزء یکی از ابعاد مهم زندگی افراد محسوب می شود، بهتر است که از برای توسعه و پیشرفت کاری از کمک  تکنولوژی غافل نشویم و آن را به عنوان یکی دیگر از راه های رسیدن به موفقیت به خاطر داشته باشیم.

۹- تفریح و استراحت کافی

به عقیده برخی از افراد هر چقدر زمان خواب و استراحت را کم کنیم فرصت بیشتری برای کسب موفقیت داریم. این افراد گمان می کنند که با کم کردن از زمان استراحت می توان فرصت های بیشتری را تجربه کرد و یا بر فرصت های موجود عمیق تر سرمایه گذاری کرد و در نتیجه به موفقیت در کار رسید.

اما این تفکر، تفکر درستی نیست. زیرا هم جسم آدمی و هم روح وی، نیاز به استراحت و آرامش دارد. فردی که برای تمام امور خود برنامه ریخته و تمام آنها را در موعد مقرر خود انجام دهد بدون کاستن از فرصت استراحت و تفریح و  بدون دغدغه و استرس می تواند به تمام خواسته های خود برسد و موفقیت در کار را تجربه کند.

۱۰ – عدم توجه به مادیات

دیدگاه برخی از افراد در خصوص اشتغال صرفا بُعد مالی آن است. این افراد تمام تلاش خود را می کنند تا سرمایه ی امروزشان بیشتر از دیروز گردد و با این تفکر هر روز پی کسب و کار را می گیرند. و اگر احیانا حساب کتاب های مالی شان طبق برنامه چیده شده پیش نرود ناراحت شده و احساس می کنند که دنیا به آخر رسیده است. اما این تفکر هرگز منجر به موفقیت نخواهد شد.

افرادی که به موفقیت در کار می اندیشند به جای توجه به پول و زیاد کردن آن در پی کسب فرصت هستند. زیرا  معتقدند به تبع به وجود آمدن فرصت مناسب و استفاده مطلوب از آن، رشد اقتصادی خوبی هم حاصل می شود.

جمع بندی

مطالب گفته شده راهکارهایی ساده اما مفید برای موفقیت در کار محسوب می شود. البته این موارد، موارد انحصاری موفقیت در کسب و کارها محسوب نمی شود، بلکه بسته به افراد و محیط شغلی می توانیم راهکارهای دیگری را نیز بیان کنیم که برخی از راهکارها نیز می تواند جنبه فردی داشته باشد. امیدوارم کلیدهای گفته شده به عنوان شاه کلید موفقیت در کار شما محسوب شود.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 2 =