قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

تاریخ نشستموضوعات نشستدبیر نشست
۸۵.۰۷.۱۸سه گانه متریکسدلارام
درود

نشست به روزگار ۸۵.۰۷.۱۸ نیک اندیشان با به ترتیب گرد هم آمدن همراهان سمیه ، قاسملو ، سارا ، حمید ، بردیا ، ساسان ، سیاوش ، پویا و با تاخیر قابل توجه همراهان الهام و دلارام در ساعت ۵:۳۶ به دبیری دلارام آغاز گشت.

موضوع اصلی نشست  سه گانه متریکس بود.

در آغاز آیین نشست خوانده شد.

پویا و بردیا از دبیر این نشست (دلارام) وقتی ۲ دقیقه ای خواستند. به این ترتیب پویا به عنوان جانشین موقت مسوول گروه از وقت خود برای هدیه دادن کتابی با نام “بهترین داستانهای کوتاه” از”ارنست همینگوی” برای روز تولد سارا به وی بهره برد.

سخن نغز

سمیه در ۱۰ دقیقه وقت در نظر گرفته شده برای بخش سخنان زیبا ،از کتاب پیامبر دیوانه نوشته نویسنده ی نامدار جبران خلیل جبران جمله هایی دلنشین و ژرف را برای همراهان خواند.

 

سیاوش در ۲۰ دقیقه وقت در نظر گرفته شده برای معرفی کتاب ، همراهان را با کتابهای “نکته های کوچک زندگی” نوشته “اچ جکسون براون” و “هنر فکر کردن” نوشته “ارنست دینه” آََشنا کرد.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

 

بردیا در ۲ دقیقه وقت درخواستی خود از گردآوری شماره ۲ نشریه نیک اندیشان از باشگاه گاهنامه خبر داد.

 

در وقت پذیرایی و سفارش خوردنی و نوشیدنی نیز همراهان با نوشتن جمله هایی زیبا و به یاد ماندنی و خط خطی کردن صفحه های اول و کناره های کتابِ هدیه داده شده به سارا به خاطر روز تولدش ،به هستی در آمدنش را دوباره به او تبریک گفتند.

بحث سه گانه متریکس

در ساعت ۶:۳۰ دبیراین نشست(دلارام) آیین گفت و شنود که در بردارنده نکته های مهمی از تمرین احترام و گفتن و شنیدن و با هم بودن و نظم می باشد را خواند. و بدین ترتیب مهمترین بخش نشستهای هفتگی با موضوع “سه گانه متریکس” که در بخش بحثهای پیشنهادی وب سایت نیک اندیشان مطر شده بود، آغاز گشت.

 

در آغاز حمید کمی ازگفته ها و شنیده های دو نشست گذشته برای همراهان گفت و در ادامه نیز توضیحی درباره فیلم سوم Reloaded داد. اندیشه های زیر در این گفت و شنود(بحث) به میان کشیده شدند.

 

در جهان متریکس کسی که هدفی در جهت متریکس نداشته باشد پاک می شود ولی برخی افراد خود را از خطر حذف شدن و مرگ دور نگه می دارند.

 

از نئو و اسمیت که به ترتیب نماد نیکی و بدی بودند سخنها رفت و این اندیشه مطرح شد که اسمیت نقطه ی روبرو و متضاد نئو است و هر دو قدرتی برابر و وابسطه به هم دارند که اگر یکی از بین برود آن یکی هم از بین می رود.و این دو در نبرد همیشگی با هم هستند.

 

از دوری کردن نئو در بازتولید خشونت و جنگ صحبت شد و اینکه او برای به هستی در آوردن آشتی بزرگ به سراغ ایزدماشین ( یک کارکتر در فیلم متریکس) می رود و با او برای آشتی و صلح به مذاکره می کند.

 

نئو(نیکی) به اسمیت (بدی) اجازه ورود به خویشتن خویش را می دهد و بدین ترتیب هر دو در خویشتن خویش ناپدید می شوند و این چنین از میدان نبرد نیکی و بدی (کالبد به جا مانده) گل نیلوفر آبی که نماد گذشتن از دروازه نیروانای اندیشه بودایی است جوانه می زند و سر بر می آورد.

فرضیه تکامل

از فرضیه تکامل صحبت شد و روان شدن دگرگونی در جهان و اجزایش در جهت همراهی با محیط و تکاملش صحبت شد.

 

از نظم و بی نظمی صحبت شد اینکه در پس هر بی نظمی یک نظم می آید و بازهم برای ارتقا یافتن به نظمی بهتر نیاز به یک بی نظمی دیگر است و پس از آن نظم بهتر می آید.

 

کارهایی را که دوست داریم یا دوست نداریم را انجام بدهیم تا بتوانیم بی نظمی ها و نظم های در سایه مانده را به روشنایی آگاهی اکنون درآوریم.شاید آنها نظم بهتر فرداروز ما باشند.

 

انسانهای بزرگ در جامعه های بسیار بیمار آشکار می شوند. اگر آن جامعه ها بیمار نبودند نیاز به ظهور یک انسان(های) بزرگ برای چاره سری یک مشکل بزرگ نبود.

 

خوبی و بدی به ما حق گزینش می دهند.

 

خوبی و بدی هر دو به یک اندازه حق ماندگاری دارند و به اسمیت (کارکتر منفی فیلم متریکس) نیز با نگاه نیک بنگریم.

 

به دایره نیمی سپید و نیمی سیاه که نشانه نیکی و بدی (روشنایی و تاریکی) است اشاره شد. که پیوسته با همدیگر ،بودش دارند.

 

به اندیشه ژرف بودایی گل نیلوفر آبی و مرداب بسیار بدبو و زشت که این گل زیبا و خوشبو از آنجا می روید اشاره شد.

 

برنامه نشست آینده

کتاب : پویا

سخن زیبا : دلارام

دبیر : سارا

 

شاگرد و آموزگار و همراه هم باشیم

 

بردیا

 

یک گوشزد و یادآوری:

 

یکی از مسوولیت های دبیر هر نشست نوشتن به هنگام گزارش از نشست دبیری خویش می باشد. به هر حال مسوولیتهای دبیری که در آیین نامه نیک اندیشان نوشته شده است پیش از آن که به آیین گروه و یک قانون و پیمان تبدیل و دگرگون شود نیاز گروه و همراهانش برای تمرینِ و مشق خودسازی بوده است که یکی از راه های خودسازی ، همین مسوولیت پذیری می باشد. اینکه اگر من نوعی دبیری یک نشست را می پذیرم بایستنی است که مسوولیت نوشتن گزارشش را هم بر عهده بگیرم.به هر روی تاثیر ژرف این مسوولیت پذیری متوجه خود فرد است و بس.

 

به همین خاطر مورد ۵ام از بند ج ماده ۱۲ آیین نامه گروه نیک اندیشان که در زیر در پی می آید درموردهایی این چنین اجرا می شود:

چنانچه دبیر،گزارش نشست را در وب سایت گروه وارد نکند یک جلسه از حق دبیری خود محروم می شود.

بردیا

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 65 = 66